In de maatschap Buro Boudier hebben we onze expertises gebundeld. Wie één van ons inhuurt, krijgt de kwaliteiten van de anderen er vanzelf bij. We bieden flexibiliteit en achtervang tijdens ziekte en kunnen snel schakelen. Voor grotere projecten stellen we het beste team voor dat project samen. Daarvoor werken we waar nodig ook samen met partijen met dezelfde kwaliteitsnormen en waarden als wijzelf.
-
Nicky Struijker Boudier is gespecialiseerd in het ontwerpen en uitvoeren van communicatie- en participatietrajecten. Als adviseur en uitvoerder, gespreksleider en proces- of omgevingsmanager onderscheidt ze zich door met pragmatische blik dicht bij mensen en het leven van alledag te staan. Zodat ze vanuit de praktijk een toetssteen kan blijven in soms complexe politiek-bestuurlijke of maatschappelijke krachtenvelden. Zij helpt belangen te benoemen en verbindt partijen. Nicky werkt overal waar ontwikkelingen impact hebben op de leefomgeving van mensen. Zoals de herontwikkeling van een gebouw, wijk of gebied, natuurontwikkeling, het realiseren van opvang voor vluchtelingen of arbeidsmigranten of het realiseren van duurzame opwek van energie. Zij begeleidt regelmatig ‘on the job’ jonge professionals in het toepassen van project- en procesmanagement in communicatietrajecten.
Nicky studeerde enkele jaren Kunstgeschiedenis. Daarna werkte zij onder meer in de psychiatrische zorg, als milieu-inspecteur, als secretaris van een provinciale Statencommissie en als communicatieadviseur. Zij startte begin 2007 Buro Boudier en is ervaren in vakgebieden als de energietransitie, ruimtelijke ordening, natuur, milieu en water. Nicky is bestuurslid van het Nederlands Platform Burgerparticipatie en Overheidsbeleid.
-
Renske van der Woerd is een communicatiestrateeg die strategie en uitvoering combineert. Ze werkt aan communicatie in complexe projecten waar bestuur, beleid en samenleving samenkomen. Denk aan thema’s als energietransitie, digitalisering en maatschappelijke opgaven die vragen om duidelijke keuzes, draagvlak én resultaat. Renske weet complexe materie terug te brengen tot wat ertoe doet. Ze helpt organisaties koers te bepalen en die te vertalen naar praktische acties. Ze begeleidt positionerings- en adviestrajecten tot bereikstrategieën en communicatietrajecten in tijden van verandering. Met ervaring in zowel het publieke als het commerciële domein, brengt ze structuur, tempo en resultaatgerichtheid mee. Haar kennis van online marketing, AI en crossmediale campagnes zet ze in om organisaties scherper, slimmer en effectiever te laten communiceren.
De afgelopen jaren werkte Renske aan communicatie voor het Nationaal Programma RES, in opdracht van zes landelijke partijen – van ministeries tot netbeheerders. Ook adviseerde ze gemeenten als Teylingen, Lisse, Hillegom en Heemskerk en werkte ze aan campagnes voor Achmea, T-Mobile en ANWB.
-
Bas Koopman is sparringpartner bij het ontwerpen en uitvoeren van lastige communicatie- en participatievraagstukken. Hij helpt organisaties om intern de juiste randvoorwaarden te scheppen en extern mensen effectief te bereiken, te betrekken en processen zorgvuldig in te richten. Bas zet zijn kennis in van het stille midden, gedragspsychologie, social service design, online strategie en AI in voor een aanpak die werkt. Als procesbegeleider en gespreksleider zorgt hij voor verbinding en vertrouwen. Als functioneel creatief zorgt hij communicatie-concepten, podcasts en video.
Bas is aan de RuG opgeleid als manager voor de culture sector, werkte als internetmanager voor Akzo Nobel, verschillende bureaus en runde jarenlang een 12-man sterk webbureau waarmee hij werkte voor onder andere het Koninklijk Huis, ING, Gelredome en Bløf. De afgelopen jaren deed hij communicatie- en participatieopdrachten voor het ministerie van EZK (inmiddels KGG) en voor Nationaal Programma RES.
-
Guido van Leeuwen is opgeleid als informatieanalist met oog voor communicatie. Guido zorgt voor de digitale kant van communicatie. Hij helpt opdrachtgevers online hun informatie over het voetlicht te brengen. Wie krijgt welke informatie? Welke on- maar ook off-line middelen wil je inzetten? Guido spreekt de taal van zowel vormgevers als programmeurs. Zo kunnen opdrachtgevers hun eigen taal blijven spreken.
Hij vertaalt de informatiebehoefte in een web- of social mediastrategie, een functioneel ontwerp voor een website of de uitgangspunten voor fysieke middelen of bijeenkomsten.
Ook adviseert Guido over en ondersteunt bij de inrichting en implementatie van inter- en intranetsites en van beheerorganisaties.Guido studeerde bedrijfsinformatica. Hij implementeerde content managementsystemen en de vormgeving en beheerorganisaties voor inter- en intranetsites. Hij leidde Europese aanbestedingen voor onder andere een nieuw content managementsysteem en een nieuwe website. Hij ondersteunt opdrachtgevers met zijn kennis van digitale strategie, systemen en webrichtlijnen.
Ondanks soms schijnbare onmogelijkheden, weet hij met doorzettingsvermogen digitale projecten te realiseren.