shape

In de maatschap Buro Boudier hebben we onze expertises gebundeld. Wie één van ons inhuurt, krijgt de kwaliteiten van de anderen er vanzelf bij. We bieden flexibiliteit en achtervang tijdens ziekte en kunnen snel schakelen. Voor grotere projecten stellen we het beste team voor dat project samen. Daarvoor werken we waar nodig ook samen met partijen met dezelfde kwaliteitsnormen en waarden als wijzelf.

  • Nicky Struijker Boudier is gespecialiseerd in het ontwikkelen en uitvoeren van communicatie- en participatieaanpakken. Ze is een betrokken strateeg en uitvoerder, omgevingsmanager of gespreksbegeleider. Met haar pragmatische en door de praktijk gevormde blik brengt ze rust in soms complexe politiek-bestuurlijke of maatschappelijke krachtenvelden. Zij verbindt partijen, creëert netwerken en schakelt snel tussen strategie, uitvoering en inhoud. Zij levert daarbij hoogwaardige tekstredactie, professionele woordvoering en strategische inzet van middelen. Zij werkt overal waar ontwikkelingen impact hebben op de leefomgeving van mensen. Zoals de herontwikkeling van een gebouw, wijk of gebied, natuurontwikkeling of waterbeheer, (arbeids)migratie of het realiseren van duurzame opwek van energie.

    Nicky studeerde enkele jaren Kunstgeschiedenis. Daarna werkte zij onder meer in de psychiatrische zorg, als milieu-inspecteur, als secretaris van een provinciale Statencommissie en als communicatieadviseur. Zij startte begin 2007 Buro Boudier en is ervaren in vakgebieden als de energietransitie, ruimtelijke ordening, natuur, milieu en water. Nicky is bestuurslid van het Nederlands Platform Burgerparticipatie en Overheidsbeleid.

  • Renske van der Woerd is een communicatiestrateeg die strategie en uitvoering combineert. Ze werkt aan communicatie in complexe projecten waar bestuur, beleid en samenleving samenkomen. Denk aan thema’s als energietransitie, digitalisering en maatschappelijke opgaven die vragen om duidelijke keuzes, draagvlak én resultaat. Renske weet complexe materie terug te brengen tot wat ertoe doet. Ze helpt organisaties koers te bepalen en die te vertalen naar praktische acties. Ze begeleidt positionerings- en adviestrajecten tot bereikstrategieën en communicatietrajecten in tijden van verandering. Met ervaring in zowel het publieke als het commerciële domein, brengt ze structuur, tempo en resultaatgerichtheid mee. Haar kennis van online marketing, AI en crossmediale campagnes zet ze in om organisaties scherper, slimmer en effectiever te laten communiceren.

    De afgelopen jaren werkte Renske aan communicatie voor het Nationaal Programma RES, in opdracht van zes landelijke partijen – van ministeries tot netbeheerders. Ook adviseerde ze gemeenten als Teylingen, Lisse, Hillegom en Heemskerk en werkte ze aan campagnes voor Achmea, T-Mobile en ANWB.

  • Bas Koopman is sparringpartner bij het ontwerpen en uitvoeren van lastige communicatie- en participatievraagstukken. Hij helpt organisaties om intern de juiste randvoorwaarden te scheppen en extern mensen effectief te bereiken, te betrekken en processen zorgvuldig in te richten. Bas zet zijn kennis in van het stille midden, gedragspsychologie, social service design, online strategie en AI in voor een aanpak die werkt. Als procesbegeleider en gespreksleider zorgt hij voor verbinding en vertrouwen. Als functioneel creatief zorgt hij communicatie-concepten, podcasts en video.

    Bas is aan de RuG opgeleid als manager voor de culture sector, werkte als internetmanager voor Akzo Nobel, verschillende bureaus en runde jarenlang een 12-man sterk webbureau waarmee hij werkte voor onder andere het Koninklijk Huis, ING, Gelredome en Bløf. De afgelopen jaren deed hij communicatie- en participatieopdrachten voor het ministerie van EZK (inmiddels KGG) en voor Nationaal Programma RES.

  • Guido van Leeuwen is opgeleid als informatieanalist met oog voor communicatie. Hij adviseert en ondersteunt opdrachtgevers met zijn kennis van digitale strategie, systemen en webrichtlijnen om hun informatie over het voetlicht te brengen en kennisdeling te optimaliseren. Hij weet in situaties waar veel partijen samenwerken hoofd- en bijzaken te onderscheiden. Kijkt naar de belangen die er leven en stuurt op het realiseren van meerwaarde bij onderlinge samenwerking. Hij vertaalt de informatiebehoefte van zijn opdrachtgevers in een communicatie-, web- of social mediastrategie. Of in een functioneel ontwerp voor een website of de uitgangspunten voor fysieke communicatiemiddelen of evenementen.

    Ondanks soms schijnbare onmogelijkheden, weet hij met doorzettingsvermogen digitale projecten te realiseren. Guido studeerde bedrijfsinformatica.